Beneficiile dietei cu alimente colorate

 

Dieta „curcubeu“, cum mai este cunoscută în rândul medicilor nutriționiști, te ajută să slăbești și îți reglează carențele de substanțe nutritive în corp.

În funcție de elementele pe care le conțin, fructele, legumele și alte produse alimentare sunt colorate în roșu, portocaliu, galben, alb, violet, albastru, indigo și verde.

Observând ce impact au mirosul și gustul mâncărurilor asupra corpului, oamenii de știință au studiat îndelung efectul pe care îl are culoarea alimentelor asupra psihicului și fizicului uman.

Aceștia au pus bazele unei diete colorate, care ține cont de pigmenții alimentelor și de puterea lor binefăcătoare pentru organism.

vitamine-c-mincir

Culoarea roșie, aliatul inimii

Anumite afecțiuni ar putea fi tratate doar prin introducerea în meniu a anumitor alimente.

Spre exemplu, pentru protecția inimii trebuie să mănânci fructe și legume roșii, cum sunt cireșele, zmeura, căpșunile, merele, ardeiul gras, ceapa roșie, măceșele, rodiile, sfecla și, desigur, roșiile.

Pigmentul acestora este dat de licopen, un antioxidant puternic care tonifică mușchii inimii, previne coagularea sângelui și ateroscleroza.

Galbenul și portocaliul ajută vederea

Pentru sănătatea ochilor și a pielii consumă alimente colorate în galben și portocaliu. Acestea conțin betacaroten, care îmbunătățește vederea și stimulează nivelul de colagen din piele, menținându-i elasticitatea.

Pepenele galben, dovleacul, morcovul, portocalele, lămâile, porumbul, ananasul, piersicile, perele, caisele, mango, mandarinele – toate conțin betacaroten, supranumit și vitamina pielii și a ochilor.

Verdele combate anemia

Fie că vorbim despre fructe și legume colorate în verde, fie despre plante, toate sunt bogate în clorofilă, fibre, calciu și vitamine, fiind recomandate în dieta de detoxificare a organismului, dar și în combaterea anemiei.

Consumă broccoli, spanac, varză, fasole verde, salată, dovlecei, avocado, kiwi, mere, struguri verzi, varză de bruxelles, mazăre și ruccola.

Alimentele albe previn accidentele vasculare

Conopida, ciupercile, usturoiul, cartofii albi, ceapa, țelina, prazul, andivele sunt bogate înfibre, proteine, acid folic, vitamine și minerale, care mențin sănătatea inimii, reglează tensiunea și colesterolul din sânge și scad riscul de accidente vasculare.

Albastru și indigo, pentru imunitate

Fructele și legumele închise la culoare conțin resveratrol, o substanță antioxidantă cu efect intens asupra sistemului imunitar și celular. De asemenea, consumul de alimente cu pigment indigo și albastru, cum sunt strugurii, murele, afinele, prunele, coacăzele, smochinele, vinetele, ajută la prevenirea și reducerea inflamațiilor.

Apetitul este influențat de culori

Pofta de mâncare poate fi afectată de tandemul gust-miros, însă poate fi influențată la fel de bine și de aspect. Astfel, la nivel psihic, culoarea roșie stimulează apetitul și dă o stare plăcută de energie.

Aproape același efect este dat și de portocaliu. Galbenul, pe de altă parte, oferă o senzație de saturație, iar albastrul calmează simțurile, chiar și când vine vorba despre pofta de mâncare. Verdele din farfurie induce stare de relaxare și de sațietate.

Culoarea indică gramajul de zahăr din alimente.

Citeste mai mult pe http://www.clickpentrufemei.ro/Dieta-cu-alimente-colorate-descopera-ce-benefii-are-asupra-corpului_0_19414.html